Stefan & Sharon

Foutmelding

Deprecated function: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in include_once() (line 20 of /var/www/vhosts/italianstyle.nl/httpdocs/includes/file.phar.inc).
Getrouwd op 24 april 2004 in Orta San Giulio

"Op 24 april 2004 zijn wij om 13.00 uur getrouwd in het gemeentehuis van Orta San Giulio.

Wij zijn in totaal 5 dagen in Orta San Giulio geweest. Wij zijn op 21 april samen met onze twee jochies van twee jaar oud (tweeling) vertrokken naar Milaan. Op het vliegveld werden we reeds opgewacht door de taxi en werden we naar de plaats van bestemming gebracht. Na een tijdje door alle drukte en vele chaos te hebben gereden kwamen we na een tijdje in een soort dal terecht waar we een prachtig uitzicht op het meer hadden en daar lag het dan: Orta San Giulio, het was net of je een plaatjesboek binnenreed...

We hadden eerst een paar daagjes voor onszelf voordat de gasten kwamen. Dat was heerlijk; zo konden we de omgeving alvast verkennen en plekjes bezoeken waar we tijdens het huwelijk zouden komen... De omgeving is werkelijk prachtig! Orta San Giuilo is echt een idyllisch plaatsje; autovrij, pastelkleurige huizen, veel groen, leuke doorkijkjes, knusse straatjes, prachtige gemeentevilla, leuke winkeltjes en omgeven met water, dus vele bootjes. Alles wat wij zochten in een omgeving om te trouwen. We hebben gekozen voor een gezellig familiehotel liggend aan het gezellige plein, met een terras hellend over het water.

Op vrijdag 23 april arriveerden onze gasten (we waren in totaal met een gezelschap van 20 personen) We hadden voor alle gasten een heel weekend georganiseerd. Zij logeerden in hetzelfde hotel zodat we o.a. in de ochtend allemaal samen gezellig konden ontbijten. De groep was rond 14.00 uur compleet; we konden aan tafel om de welkomstlunch te nuttigen. Het hotel had een tafel voor ons gedekt op het terras zodat we een prachtig uitzicht hadden op het eilandje Isola San Giulio, wat midden in het Ortameer ligt. Daarna konden de gasten even bijkomen van de reis en was het voor mij tijd voor de proefmake-up en het proefkapsel. Spannend! Vrijdagavond zijn we met alle gasten vertrokken naar een plaatselijk restaurantje alwaar we een welkomstdiner hadden besproken. Het restaurant had speciaal voor ons een menukaart gemaakt, erg leuk!

Op zaterdag 24 april was het dan zover, de huwelijksdag! Het was prachtig weer, ca. 25 graden....Wat een geluk! Om 09.00 uur kwam de kapster, om 10.00 uur de visagiste en tussentijds arriveerden de fotograaf en zijn assistente. Wat een leuke mensen allemaal.. De gastvrouw van Italian Style was ondertussen ook gearriveerd en nam alle gasten onder haar hoede.

Om ca. 11.00 uur werd ik aangekleed en was het tijd om de eerste foto’s te gaan maken. De gasten moesten even naar hun hotelkamer zodat ze ons niet konden zien. Stefan en de kinderen stonden op mij te wachten op het plein. Een emotionele ontvangst... Als eerste liepen we de vele trappen op richting het mooie gele kerkje op de heuvel. Alle voorbijgangers wensten ons veel geluk toe, iedereen was zo enthousiast. Er werd zelfs rijst naar ons gegooid om ons geluk te wensen! Om ca. 11.45 uur kwamen we terug van de fotosessie. De gasten hadden zich intussen samen met de gastvrouw verzameld op het pleintje voor een kopje cappuccino. Zij zouden gezamenlijk vertrekken met de bruidegom en kindertjes richting de gemeentevilla. Mijn vader zat reeds op mij te wachten.. wederom een emotioneel moment, aangezien hij mij voor de eerste keer in mijn trouwjurk zag. We liepen samen over het plein naar de aanlegsteiger waar we samen met een bootje zouden vertrekken. Op het plein kregen we een staande ovatie van het aanwezige publiek op de terrasjes!! Geweldig!! De gasten waren inmiddels gearriveerd en stonden op ons te wachten bij de aanlegsteiger van de gemeentevilla. De kapitein roeide eerst naar het midden van het meer om een mooie entree te maken (aan alles werd gedacht!) De kinderen waren helemaal onder de indruk van ’de prinses en de meneer’ (zo noemden ze ons de hele dag). We liepen samen door het prachtige smeedijzeren hek, over het tuinpad waar de muziek reeds klonk -"Never gonna leave youre side" van Daniel Bedingfield- richting de ingang. Daar wachtte ons nog een verrassing, we mochten buiten trouwen vanwege het mooie weer! Daar had ik helemaal niet meer op gerekend i.v.m. met het slechte weer de weken ervoor.. Alles stond buiten opgesteld. Het leek wel een sprookje!

De ceremonie werd gehouden in het Italiaans en vervolgens in het Nederlands door de gastvrouw van Italian Style; zij is tevens beëdigd tolk.Tijdens de ringenwisseling (de kinderen gaven ons de ringen) klonk er opnieuw muziek -"Heaven" van Do- wat wederom voor een hoop gesnotter zorgde bij iedereen. Toen alle officiële stukken ondertekend waren, mochten de kinderen een ’duim’-stempeltje in onze huwelijksakte zetten zodat zij ook officieel getuige waren. Dit vonden ze natuurlijk erg interessant. Na alle felicitaties kregen we nog een grote verrassing: er werd ons een tros van 100 parelmoerkleurige heliumballonnen aangeboden! Aan alle ballonnen zat een miniatuurweergave van onze trouwkaart met daarop een prachtige tekst en het verzoek aan een evt. vinder om ons een kaartje te sturen. We hebben inmiddels een reactie gehad uit Italie! Deze ballonnen werden vastgebonden aan de kade en er werd ons een versierde schaar overhandigd om de ballonnen de lucht in te laten. Langzaam zag je ze verdwijnen in de mooie heldere blauwe lucht... Intussen werd er champagne geserveerd en stonden er allerlei lekkernijtjes op de stenen tafel aan het water.

Toen we klaar waren met toasten werden we opgehaald door de boot om ons naar de overkant van het meer te brengen voor de huwelijkslunch. De kapitein vaarde een mooie route zodat we veel van de omgeving en van het meer konden zien. We arriveerden bij een gezellig restaurant alwaar de gedekte tafel in de tuin aan het water al voor ons klaarstond. Het diner was echt overheerlijk! We kregen zelfs een echte bruidstaart en champagne aangeboden. De taart was compleet omhuld met witte chocolade en gevuld met vruchten. Smullen maar! Na het diner haalde de boot ons weer op om vervolgens naar Isola San Giulio te varen, het eilandje midden in het meer. Voor de gasten was er een rondleiding met een Vlaamse gids geregeld langs alle kerkjes en kloosters. Wij gingen de fotosessie afronden op het eiland met de prachtige doorkijkjes en nauwe straatjes.

Na ongeveer een uur kwam de boot ons weer halen om ons naar het vaste land te brengen. Hier aangekomen hadden de gasten even tijd voor zichzelf om zich voor te bereiden op de avond. We hadden een speciaal zaaltje in het hotel waar het feest gehouden zou worden. Er stond een prachtige grote ovale tafel waar we met zijn allen aan konden zitten en er was voldoende ruimte om te dansen. We mochten zelfs onze eigen muziek draaien. Om ca. 20.30 uur werden we verwacht in de zaal. De gasten waren natuurlijk al gearriveerd. Zodra de deur open ging kregen we een berg aan rozenblaadjes over ons heen (gestrooid door de vrouwen) en werden we omringd door zeepbellen (geblazen door de mannen) Prachtig gezicht! Wat een ontvangst! We begonnen de avond met een anti-pasti maaltijd (allerlei soorten worst, olijvenbrood etc) Na het eten kregen we allemaal mooie cadeaus aangeboden, o.a. een reischeque voor een weekend voor ons tweetjes... Daarna konden we beginnen met feesten! Het was tot in de kleine uurtjes gezellig! Toch wel knus met zo’n klein gezelschap... Het bruidspaar verliet (natuurlijk) als eerste het feest om nog even samen na te genieten van de fantastische dag. Aangekomen op onze hotelkamer wachtte ons opnieuw een verrassing: er stond een champagnekoeler klaar met overheerlijke champagne en een schaal vol met Italiaanse koekjes; aangeboden door Italian Style! Er lagen ook nog een paar gelukstelegrammen van bekenden. Dit was een geweldige afsluiting van de dag. De volgende ochtend hebben we nog gezellig ontbeten met zijn allen zodat we nog even konden nakletsen voordat iedereen weer vertrok richting Nederland.

We hebben ontzettend leuke reacties gehad van iedereen, de gasten waren helemaal enthousiast en wij vonden het zelf een ervaring om nooit te vergeten! Ik heb hiervan gedroomd, maar ik had nooit durven dromen dat het zo mooi zou zijn!

Wij zijn verliefd geworden op Italië. Dus over de bestemming van de reischeque hoefden we niet lang na te denken, dat zou weer Italië worden... We gaan in oktober 5 dagen naar Rome om met zijn tweetjes nog een keer te genieten van dat gezellige land, die leuke mensen en het heerlijke eten.... Bella italia!

Maar... dit alles was natuurlijk nooit gelukt zonder hulp van Italian Style. Alles was tot in de puntjes verzorgd, aan alles is gedacht zelfs de kleinste details. Er is dan ook helemaal niets misgegaan! Bij deze: heel erg bedankt voor alle moeite en de prettige samenwerking"